Garantievoorwaarden

Garantievoorwaarden

5 jaar garantie

Wat valt er onder de garantie? Jaar 1 Jaar 2 Jaar 3 Jaar 4 Jaar 5
Product
Verzenden en retour
Service op montage

Op al onze producten krijg je 5 jaar garantie op fabricagefouten. Dit geldt alleen wanneer de producten gebruikt en onderhouden worden volgens de voorschriften.

Vragen over garantie

Bij INHUIS Plaza ontvang je altijd 5 jaar fabrieksgarantie op al onze producten. Daarnaast geven wij twee jaar volledige garantie op de montageservice. Ontstaat er na 2 jaar een defect aan jouw product wat binnen de garantie valt, dan worden er alleen kosten gerekend voor het verzenden/retourneren van de producten en/of arbeids- en voorrijkosten*.

*Service op montage is enkel van toepassing bij orders inclusief montage.

Naast de garantie van de fabrikant/leverancier is de wettelijke garantie van toepassing. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze fabrieksgarantie en de door ons geboden extra garantie doen niets af aan de wettelijke garantie.

– Meetfouten*
– Normale slijtage (materiaalafhankelijk)
– Krimp
– Verkleuring
– Schade als gevolg van onjuist gebruik
– Eigenhandig aanpassen
– Gebruik in ongeschikte ruimtes
– Schade als gevolg van reinigingsmiddelen of onjuist reinigen
– Klimmaterialen, zoals hoogwerkers, steigers, verhuisliften, etc.

Bekijk de producteigenschappen van jouw product voor meer informatie.

*Bij zelf meten en monteren orders indien meetverzekering niet van toepassing.

Als jouw product binnen het garantietermijn kapot gaat en het gaat om een fabricagefout, is de reparatie de eerste twee jaar helemaal gratis. Hierna worden er enkel kosten gerekend voor het verzenden/retourneren en/of de arbeids- en voorrijkosten.

Schade door invloeden van buitenaf vallen niet onder de garantie. Wanneer een storm je zonnescherm van de gevel trekt, je peuter de hordeur eruit loopt of je kat in de jaloezieën gaat hangen, kun je het beste eerst contact opnemen met je verzekering. Natuurlijk kunnen we je wel helpen met het maken van het product, dit is alleen niet kosteloos.

Jazeker, dit kan alleen wanneer het product bij ons gekocht is. Voor de reparatie moet je wel betalen. Op voorhand zullen wij een prijsopgave voor je maken. Zo weet je van te voren wat je kunt verwachten.

Je reparatie meld je eenvoudig aan via ons online reparatieformulier.

Stuur een email naar klantenservice@inhuisplaza.nl met daarin je bestelnummer, contactgegevens, een duidelijke omschrijving van jouw aanvraag en foto’s van het product. Wij nemen binnen twee werkdagen contact met je op.

5 jaar garantie

Wat valt er onder de garantie? Jaar 1-2 Jaar 3-4
Product
Verzenden en retour
Service op montage

Op al onze producten krijg je 5 jaar garantie op fabricagefouten. Dit geldt alleen wanneer de producten gebruikt en onderhouden worden volgens de voorschriften.

Vragen over garantie

Bij INHUIS Plaza ontvang je altijd 5 jaar fabrieksgarantie op al onze producten. Daarnaast geven wij twee jaar volledige garantie op de montageservice. Ontstaat er na 2 jaar een defect aan jouw product wat binnen de garantie valt, dan worden er alleen kosten gerekend voor het verzenden/retourneren van de producten en/of de montageservice*.

*Service op montage is enkel van toepassing bij orders inclusief montage.

Naast de garantie van de fabrikant/leverancier is de wettelijke garantie van toepassing. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze fabrieksgarantie en de door ons geboden extra garantie doen niets af aan de wettelijke garantie.

– Meetfouten*
– Normale slijtage (materiaalafhankelijk)
– Krimp
– Verkleuring
– Schade als gevolg van onjuist gebruik
– Eigenhandig aanpassen
– Gebruik in ongeschikte ruimtes
– Schade als gevolg van reinigingsmiddelen of onjuist reinigen
– Klimmaterialen, zoals hoogwerkers, stijgers, verhuisliften, etc.

Bekijk de producteigenschappen van jouw product voor meer informatie.

*Bij zelf meten en monteren orders indien meetverzekering niet van toepassing.

Als jouw product binnen het garantietermijn kapot gaat en het gaat om een fabricagefout, is de reparatie de eerste twee jaar helemaal gratis. Hierna worden er enkel kosten gerekend voor het verzenden/retourneren en/of de montageservice.

Schade door invloeden van buitenaf vallen niet onder de garantie. Wanneer een storm je zonnescherm van de gevel trekt, je peuter de hordeur eruit loopt of je kat in de jaloezieën gaat hangen, kun je het beste eerst contact opnemen met je verzekering. Natuurlijk kunnen we je wel helpen met het maken van het product, dit is alleen niet kosteloos.

Jazeker, dit kan alleen wanneer het product bij ons gekocht is. Voor de reparatie moet je wel betalen. Op voorhand zullen wij een prijsopgave voor je maken. Zo weet je van te voren wat je kunt verwachten.


Je reparatie meld je eenvoudig aan via ons online reparatieformulier.

Stuur een email naar klantenservice@inhuisplaza.nl met daarin je bestelnummer, contactgegevens, een duidelijke omschrijving van jouw aanvraag en foto’s van het product. Wij nemen binnen twee werkdagen contact met je op.

Op al onze producten zijn de garantiebepalingen van de fabrikant/leverancier van kracht. Wanneer je de producten door ons hebt laten monteren krijg je 24 maanden volledige garantie op de montage en producten. Bij het vervangen van garantiematerialen na 24 maanden worden alleen de arbeids- en voorrijkosten in rekening gebracht. Heb je de producten zonder montage afgenomen? Dan kun je het product aan ons retouneren. Het product zal door de fabrikant worden hersteld. Wil je liever dat er een servicemonteur op locatie langskomt? Dan betaal je enkel de arbeids- en voorrijkosten. De garantievoorwaarden gelden alleen wanneer de producten gebruikt en onderhouden worden door de koper volgens de onderhoud voorschriften.

Naast de garantie van de fabrikant/leverancier is de wettelijke garantie van toepassing. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze fabrieksgarantie en de door ons geboden extra garantie doen niets af aan de wettelijke garantie. 

Hieronder vind je de garantietermijnen van onze leveranciers. 

Garantietermijnen

INHUIS 2 jaar
Shutters BLEND 3 jaar
Verano 5 jaar
Inside 5 jaar
Luxaflex 5 jaar
Unilux* 5 jaar
Somfy 5 jaar
House of Happiness 5 jaar

*Garantie op het gaas bedraagt 1 jaar

Dekking

De fabrieks-/leveranciersgarantie is geldig wanneer het product van gebrekkige kwaliteit is, er sprake is van ondeugdelijkheid van verwerkte materialen, incompleetheid van het product en dit gebrek aantoonbaar aan INHUIS Plaza te wijten is. Echter is deze garantie niet geldig voor kleine kleurverschillen en/of glans die volgens de technische maatstaven worden geacht. De kleuren of glans kunnen kleinschalig verschillen van de op de website getoonde foto’s in verband met verschil in computerschermen en dergelijke. Om een beeld te krijgen van de kleur kun je via onze website gratis kleurstalen aanvragen. Voor de te leveren producten is een tolerantie toegestaan van ±5 mm in de breedte en ±20 mm in de hoogte, wat inhoudt dat de geleverde maten een kleine afwijking kunnen hebben vergeleken met de gevraagde maten. De garantieverplichting van INHUIS vervalt wanneer de zaken verdere bewerking hebben ondergaan, ondeugdelijk zijn opgeslagen of ondeugdelijk zijn gemonteerd.

Uitgesloten van garantie zijn:

  • – Meetfouten
  • – Normale (materiaalafhankelijke) slijtage
  • – Krimp
  • – Verkleuring
  • – Schade als gevolg van onjuist gebruik
  • – Eigenhandig aanpassen
  • – Gebruik in ongeschikte ruimtes
  • – Schade als gevolg van reinigingsmiddelen of onjuist reinigen

Inspectieplicht, Aansprakelijkheid en Reclamatierecht

Binnen redelijke termijn dient de opdrachtgever de producten en/of diensten te onderzoeken en te beoordelen of deze voldoen aan de eisen. Producten die niet aan deze eisen voldoen, zoals bijvoorbeeld afwijkingen van opgegeven maten, levering van producten in de verkeerde kleur, als het product niet voldoet aan de specificaties of als er beschadigingen veroorzaakt zijn tijdens de verzending, dien je bij voorkeur zo snel mogelijk na ontdekking van het gebrek per e-mail, dan wel schriftelijk mee te delen aan INHUIS Plaza. In overleg tussen de opdrachtgever en INHUIS Plaza kan retourbetaling plaatsvinden of levering van ontbrekende, herstel- of vervangingsproducten. Indien de producten/diensten verdere bewerking hebben ondergaan of ondeugdelijk zijn opgeslagen vervalt het reclamatierecht.

© INHUIS Plaza bv

Wil je een beroep doen op de garantie?

Stuur een email naar klantenservice@inhuisplaza.nl met daarin je bestelnummer, contactgegevens, een duidelijke omschrijving van jouw aanvraag en foto’s van het product. Wij nemen binnen twee werkdagen contact met je op.