Terug naar overzicht

Garantievoorwaarden

Op al onze zonweringproducten krijg je 5 jaar garantie op fabricagefouten. Voor raamdecoratie geldt een garantietermijn van 2 jaar. Dit geldt alleen wanneer de producten gebruikt en onderhouden worden volgens de voorschriften.

Wat valt er onder de garantie?2 jaar5 jaar
Zonwering 
Raamdecoratie, horren en gordijnen
Verzenden en retour
Service op montage

Vragen over garantie

Wat valt er onder de garantie?

Bij inhuis plaza ontvang je 5 jaar fabrieksgarantie op onze buitenzonwering en 2 jaar op onze raamdecoratie, horren, gordijnen en accessoires. Daarnaast geven wij twee jaar volledige garantie op de montageservice. Ontstaat er na 2 jaar een defect aan jouw product wat binnen de garantie valt, dan worden er alleen kosten gerekend voor het verzenden/retourneren van de producten en/of arbeids- en voorrijkosten*.

Let op: eventuele beschadigingen na levering dienen binnen twee weken na ontvangst te worden gemeld. Indien dit niet gebeurt, vervalt de garantie.

*Service op montage is enkel van toepassing bij orders inclusief montage.

Wat voor soort garantie heb ik?

Op alle producten die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie van 2 jaar. Dit wil zeggen dat een product moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie tot 5 jaar. Deze fabrieksgarantie en de door ons geboden extra garantie doen niets af aan de wettelijke garantie.

Wat is er uitgesloten van garantie?

– Meetfouten (bij zelf meten en monteren orders)
Gebreken als gevolg van onjuiste installatie of montage (bij zelf monteren orders)
– Normale slijtage of krimp van het product
– Geringe kleurafwijkingen t.o.v. stalenmateriaal
– Verkleuring
– Schade als gevolg van onjuist gebruik, onjuiste bediening of overbelasting
– schade door externe invloeden, zoals stoten, weersomstandigheden of natuurlijke verschijnselen
– Gebruik in ongeschikte ruimtes
– Schade als gevolg van reinigingsmiddelen, onjuist reinigen of niet naleven van de voorgeschreven onderhouds- en reinigingsinstructies
– Kleine esthetische onvolkomenheden die de werking van het product niet beïnvloeden
– Klimmaterialen, zoals hoogwerkers, steigers, verhuisliften, etc.
– Indien bij aanschaf is gekozen voor de montageservice van inhuis plaza, vervalt de garantie op zowel de montage als het product indien wijzigingen of reparaties worden uitgevoerd door derden

Bekijk de producteigenschappen van jouw product voor meer informatie.

Is reparatie altijd gratis?

Als jouw product binnen het garantietermijn kapot gaat en het gaat om een fabricagefout, is de reparatie de eerste twee jaar helemaal gratis. Hierna worden er enkel kosten gerekend voor het verzenden/retourneren en/of de arbeids- en voorrijkosten.

Is de garantie geldig bij invloeden van buitenaf?

Schade door invloeden van buitenaf vallen niet onder de garantie. Wanneer een storm je zonnescherm van de gevel trekt, je peuter de hordeur eruit loopt of je kat in de jaloezieën gaat hangen, kun je het beste eerst contact opnemen met je verzekering. Natuurlijk kunnen we je wel helpen met het maken van het product, dit is alleen niet kosteloos.

Kan ik ook buiten de fabrieksgarantie mijn product laten repareren?

Jazeker, dit kan alleen wanneer het product bij ons gekocht is. Voor de reparatie moet je wel betalen. Op voorhand zullen wij een prijsopgave voor je maken. Zo weet je van te voren wat je kunt verwachten.

Klacht of defect melden?

Vul het formulier in op inhuisplaza.nl/klantenservice/service. Wij nemen binnen twee werkdagen contact met je op.

Wat klanten vinden:

Terug naar overzicht

Scroll naar boven