Garantie en klachten


GARANTIE

garantie

We vinden het belangrijk dat je tevreden bent en blijft met de producten van INHUIS Plaza. Je krijgt daarom 2 tot 5 jaar garantie op onze producten, afhankelijk van het type product en van het merk.

Garantietermijnen
INHUIS 2 jaar
Shutters BLEND 3 jaar
Verano 5 jaar
Inside 5 jaar
Luxaflex 5 jaar
Unilux* 5 jaar
Somfy 5 jaar
House of Happiness 5 jaar

*Garantie op gaas bedraagt 1 jaar


De garantie geldt bij gebrekkige kwaliteit van geleverde producten, ondeugdelijkheid van de verwerkte materialen en incompleetheid. Het gebrek moet aantoonbaar aan INHUIS Plaza te wijten zijn. Uitgesloten van de garantie zijn meetfouten, normale (materiaalafhankelijke) slijtage, krimpen, verkleuringen en oneigenlijk gebruik.

Wil je een beroep doen op de garantie? Stuur dan de volgende informatie naar klantenservice@inhuisplaza.nl:

  • - Vermeld je bestelnummer, naam en adresgegevens in de e-mail,
  • - Beschrijf jouw aanvraag duidelijk,
  • - Voeg foto’s toe van het product.

Op al onze producten is de wettelijke garantie van toepassing. Dit wil zeggen dat onze producten moeten doen wat je er als consument in alle redelijkheid mag verwachten. Uitgebreide informatie over onze garantie lees je in de garantievoorwaarden.


KLACHT MELDEN

klacht-melden

INHUIS Plaza gaat – net als haar vervoerders - zo zorgvuldig mogelijk om met de bestelde producten. Gaat er toch iets mis en heb jij een klacht over het product, dan vinden we het fijn als je contact met ons opneemt. Je kunt ons bellen via +31 (0)180- 555900 of een e-mail met een ingevuld klachtenformulier sturen naar info@inhuisplaza.nl.

Natuurlijk doen wij er alles aan om de klacht zo snel mogelijk te verwerken en op te lossen. Het proces na het melden van jouw klacht verloopt als volgt:

  1. Binnen twee werkdagen nemen wij contact met je op
  2. Binnen uiterlijk vijf werkdagen volgt schriftelijk de beslissing of jouw klacht gegrond is, waarin onze actie is vermeld
  3. Wij doen er alles aan om een gegronde klacht zo spoedig mogelijk te verwerken en af te ronden, maar dit zal uiterlijk binnen de normale levertijd van het desbetreffende product zijn.
  4. Wanneer er sprake is van terugbetaling tot (een deel van de) aankoopsom, doen wij dit direct na de bevestiging.

Wanneer wij onverhoopt jouw klacht niet kunnen oplossen, is het mogelijk om beroep te doen op de Geschillencommissie Thuiswinkel. Meer informatie vind je op www.sgc.nl. Je kunt ook een beroep doen op de Europese online geschillenplatform (ODR). Meer informatie vind je op http://ec.europa.eu/consumers/odr/.


RETOURNEREN EN REPARATIE

retour-reparatie

Reparatie

Het kan gebeuren dat een product beschadigd is of kapot gaat door langdurig gebruik, onjuist gebruik of onzorgvuldigheid. Met onze reparatieservice bieden wij daar een goede oplossing voor. De meeste onderdelen die beschadigd of kapot zijn kunnen weer besteld worden. Meld je reparatieverzoek bij ons aan via de onderstaande stappen.

Retourneren

Het kan ook zo zijn dat de maatvoering van het door jou ontvangen product niet juist is of het product niet voldoet aan de productspecificaties. Natuurlijk vinden wij dat erg vervelend en willen wij je daar graag bij helpen. Meld je retourverzoek bij ons aan via de onderstaande stappen.

Stappen bij reparatie en retourneren

  1. Stuur een e-mail naar klantenservice@inhuisplaza.nl en vermeld je bestelnummer, naam en adresgegevens.
  2. Beschrijf duidelijk jouw aanvraag.
  3. Voeg foto’s toe van het deel dat gerepareerd dient te worden of een foto van afwijkingen aan het product.
  4. Onze medewerkers bekijken jouw aanvraag op werkdagen binnen 48 uur en nemen zo snel mogelijk contact met je op. Wanneer jouw aanvraag gehonoreerd wordt, kun je de te repareren producten retour zenden naar:
    INHUIS Plaza T.a.v. Afdeling service Londen 18 2993 LA Barendrecht.

Heb je nog vragen? Je kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Het wettelijk vastgelegde herroepingsrecht geldt niet op de door ons aangeboden producten. De reden is dat alle producten conform specificaties van de consument worden gemaakt.


ONDERDELEN NABESTELLEN

onderdelen-nabestellen

Het kan voorkomen dat bepaalde onderdelen van producten door langdurig of onjuist gebruik, een ongelukje of onzorgvuldigheid kapot gaan. Gelukkig zijn de meeste onderdelen tegen een lage prijs na te bestellen, zodat je langer kunt genieten van jouw raamdecoratie en zonwering.

Wil je onderdelen nabestellen? Bel onze klantenservice of stuur een e-mail naar klantenservice@inhuisplaza.nl met daarin je ordernummer en NAW-gegevens. Wij nemen binnen drie werkdagen contact met je op en stellen je op de hoogte van de kosten van het onderdeel en hoe je deze kunt betalen. Op het moment dat wij jouw betaling ontvangen hebben, wordt het onderdeel besteld en zo snel mogelijk naar je opgestuurd.


GESCHILLEN COMMISSIE

INHUIS Plaza heeft service en kwaliteit hoog in het vaandel staan. Heb je een klacht en komen we er helaas niet samen uit? Dan kun je terecht bij De Geschillencommissie Wonen. De Geschillencommissie Wonen is een onafhankelijke instantie die jouw klachten beoordeelt. Deskundigen kunnen de klacht wanneer nodig bij jou thuis onderzoeken.

De deskundige brengt een rapport uit en aan de hand daarvan volgt een uitspraak. Deze uitspraak is bindend. Dat wil zeggen dat zowel INHUIS Plaza als jij zich verplichten de beslissing uit het bindend advies na te komen. Je kunt er ook voor kiezen om de zaak onder leiding van de deskundige door bemiddeling te regelen. We spreken dan samen af hoe de kwestie wordt opgelost. Dit wordt vervolgens vastgelegd door de deskundige. Ook hiervoor geldt dat beide partijen de afspraken moeten nakomen. Het fijne aan deze garantie is dat je zeker bent van een passende oplossing, want de nakoming van verplichtingen wordt door De Geschillencommissie Wonen gegarandeerd.

Lees meer over 'De Geschillencommissie Wonen'